Er du "ny" som særligt sensitiv?

Min erfaring er, at når man finder ud af, at man er særligt sensitiv, så går man igennem forskellige faser, før man er helt på plads med sin nye udvidede identitet.

Den første fase er erkendelsesfasen. Mange bliver først og fremmest ubeskriveligt lettede over, at få sat ord på, at dét de er, er noget særligt, og samtidigt helt normalt. At der er andre, der har det sådan. At det har et navn. At det er et medfødt karaktertræk, som har fordele og ulemper.

Giv dig lov til at være glad, ked af det eller rasende over, at du er særligt sensitiv. Det tager tid, og er en proces, du skal igennem. Det er også en proces, som dine nærmeste skal igennem og nogle vil forstå dig, andre måske ikke. Vær kærlig ved dig selv i denne proces.  Søg informationer, find et foredrag, bliv en del af en gruppe, få coaching, osv.

Når du har fundet dig til rette i din nyfundne identitet som særlig sensitiv, er det tid til at tilpasse dit liv til det. Giv din krop og sind hvad der er brug for. Belønningen er ro og balance.

Læs flere gode råd i ”De 10 grundprincipper til at leve i balance som sensitiv”

 

Hvad er sensitivitet?

"D.O.E.S" - fire områder af særlig sensitivitet

Fordele og ulemper ved at være særlig sensitiv

Vil du have inspiration til at leve i balance? Så tilmeld dig 

Nyheder for sensitive

og få samtidigt mine"10 bedste råd til at leve i balance som sensitiv".

 Er du særligt sensitiv?

Tag testen her!